P R A H A - 1. deň

by - apríla 24, 2019

Konečne prišli Veľkonočné prázdniny a náš dlho očakávaný výlet môže začať. Pár týždňov dozadu vznikol nápad využiť moje prázdniny na nejaký krásny výlet. A tak ostávalo vybrať mesto. Na začiatku roka sme si spísali mestá, ktoré by sme počas tohto roka radi navštívili, takže  výber nebol taký široký. Avšak, keďže Luky nikdy nevidel Prahu, bolo jasné kam bude naša prvá cesta smerovať.

Ako prvé sme sa zhodli na tom, že autom to nebude dobrý nápad, pretože  parkovanie v Prahe je na zabitie a cesta tam je neskutočne dlhá, predsa sa príjemnejšie cestuje vlakom. Regiojet bola naša jasná voľba. Cesta vlakom tam aj späť nás vyšla okolo 71 €, ale ja ako študent som mala zľavu. Zaplatili sme si miesta, ktoré nakoniec neboli tie, ktoré sme chceli, lenže šikovná Barborka to krásne poplietla.  A tak sme sedeli v otvorenom vozni aj keď sme chceli sedieť v malom kupé. Nevadí 😣 Cestovali sme od 21.22 a už ráno o 5.40 sme boli v Prahe. Aj keď cestovanie vlakom milujem, uspáva ma zvuk a pohyb vozňa alebo auta, teraz, keď som sa chcela vyspať to proste nešlo a tak som sledovala mrviaceho sa Lukáša vedľa mňa a večernú krajinu.

Ubytovanie sme si taktiež zarezervovali pár týždňov dopredu, keďže sme očakávali, že  Praha bude čoskoro celkom vypredaná. Dokonca tri týždne pred našim výletom sme našli ubytovanie najbližšie a za najlepšiu cenu až 20 min. autom od centra. Pension Milk inn Praha je veľmi krásny, čistý a priestranný pension na okraji a v tichej štvrti mesta Praha. Pracujú tam milí a veľmi ochotní pracovníci a aj napriek väčšej vzdialenosti sa nám veľmi páčilo. Cenovo nás to vyšlo na dve osoby a dve noci okolo 78 €.

1. deň
Po príchode do Prahy  ešte nebolo možné sa ubytovať. Takže sme si batožinu nechali zatiaľ v úschovni na Hlavnom nádraží a prešli sme si rannou Prahou. Poviem Vám, ranná Praha bez turistov je najkrajšia. Práve vychádzajúce slnko, oranžová obloha, ranný vánok, pamiatky a minimum ľudí v nás zanechalo najväčšiu stopu. Po hodine túlania sa uličkami Prahy nám zavolali z pensionu, že izbička sa vypratala a my sa smieme ubytovať skôr. Tak celý natešený sme sadli do Bolta (v Prahe určite odporúčame využívať Uber alebo Taxify(Bolt), pretože je to výhodnejšie a oveľa lacnejšie ako obyčajné taxi služby) a utekali sme  si zložiť veci a trocha si odpočinúť po náročnej ceste.

Po miernom odpočinku sme poriadne vyhladli a tak sme sa rozhodli vrátiť naspäť do mesta. Našli sme si  autobusové spojenie, ale keďže sme boli ubytovaní dosť daľeko od centra, cestu k Palladiu (obchodnému centru na námestí) sme museli kombinovať autobusovým spojením a metrom.  Autobusy jazdia každých 5 min., tak nebol problém so spojom, skôr sme mali problém s lístkami, ktoré sme si nevedeli nikde zakúpiť. A doteraz to nevieme 😁Na internetovej stránke www.dpp.cz zadáte odkiaľ- kam sa potrebujete dostať a program vám sám urobí cestu a napovie, kde je potrebné vystúpiť, nastúpiť napríklad na metro. Určite odporúčam vyskúšať metro, pretože je to pomerne jednoduchá, lacná a rýchla preprava medzi jednotlivými časťami mesta.
Pražské metro nie je zložité a trasy sú na mape prehľadné. A tak sme jazdili sem a tam metrom, stretávali zaujímavé typy ľudí, ktorí žijú Prahe a užívali si rýchlu jazdu pod zemou.

V prvý deň sme si dali za cieľ pozrieť si jednu časť Prahy a hlavne staré mesto, Pražský orloj, Karlov most, Tancujúci dom a rôzne pražské uličky. Nechodili sme po múzeách, skôr sme sa zamerali na tie najznámejšie miesta v Prahe.

1. Prašná brána sa nachádza nedaľeko Palladia a je to neskorá gotická stavba, ktorá je vysoká 65 metrov a je sprístupnená aj verejnosti. My sme párkrát prechádzali okolo nej a vždy nás fascinovala a bola našim záchytným bodom, ako sa dostať k Palladiu.

2. Pár minút cesty, podľa nášho pomocníka google maps, sa nachádza Staromestské námestie so známym Pražským orlojomOrloju uprostred dominuje astronomický ciferník a pod ním kalendárna tabuľa. Na astronomickom ciferníku možno prečítať rôzne časy, polohu Slnka a ktorým súhvezdím zvieratníka práve prechádza, polohu Mesiaca nad alebo pod horizontom, jeho fázama postavenia vzhľadom na Slnko.
Je to krásna historická pamiatka a najväčšia pýcha Prahy. Chodí sa na ňu pozerať milióny turistov a ak si chcete užiť Orloj v pomernom tichu a bez zbytočného pretláčania sa davom určite odporúčam pozrieť si ho ráno alebo neskoro večer.

3. Na Staromestskom námestí sa nachádza aj krásny Týnsky chrám, ktorý prekrýva menej zaujímavá stavba, no je to Týnska škola. No napriek tomu je to veľká dominanta Staromestského námestia. Táto gotická stavba je považovaná za jednu z najvýznamnejších pražských kostolov.

Počas návštevy Prahy určite nezabudnite navštíviť aj miestne kaviarničky, či reštaurácie, ktoré dýchajú atmosférou Prahy. Nachádza sa ich ako na Staromestskom námestí tak aj v rôznych uličkách nespočetne a vôbec nie sú také predražené 😉

3. Podvečer sme sa prešli k modernejšie stavbe a to k Tancujúcemu domu, ku ktorému sa neskutočne chcel ísť pozrieť Lukáško. Je to moderná stavba zakomponovaná do historických stavieb, no nekričí a nekazí atmosféru mesta, je to výtvor dekonštruktívnej architektúry. Bohužiaľ na vrchol sme sa nedostali, pretože pri krásnom počasí a sviatkoch bolo v Prahe neuveriteľne veľa turistov. A nám sa nikdy nikde nechcelo čakať v rade 😂

Tak sme sa vybrali na to najočakávanejšie miesto v celej Prahe. A aj keď nás už nohy boleli neodvážili sme sa nechať si ujsť Karlov most.

4. Jednoducho sme sa najviac tešili na Karlov most, ktorý je známy po celom meste, ako tá najdôležitejšia vec, ktorú si proste v Prahe musíte prejsť. Krásny začiatok mohutnou gotickou stavbou začína tento historický most, na ktorom sa denne preženie stá tisíce ľudí. Dokonca je jeden z najstarších mostov stojacich na rieke Vltava.
Je to nádherný most a za mňa najkrajší z tých, ktoré som zatiaľ videla. Dýcha históriou a hrdosťou Prahy. Pýši sa rôznymi umelcami, ktorí si na tomto moste zarábajú a obohacujú prechádzku po tejto pamiatke.

Po prejdení cez most sme zišli dole k Vltave, kde sme si užili nádherný obraz na Karlov most pri kŕmení divých labutí, ktoré sa nádherne znášali na rieke Vltava. Takéto poobedia by som chcela mať každý deň. Bolo to krásne zakončenie dňa. A keďže sme boli neskutočne unavení z cestovania, rozhodli sme sa prejsť sa naspäť na pension a oddýchnuť si, nabrať sily na ďalší deň. Aj keď pokusy dostať ma z postele do EPICU (najväčší klub v Prahe) moje nohy odmietli a tak sme ostali v posteli, no sľubili sme si, že cez leto tu určite prídeme a navštívime v prvom rade EPIC.

Toto bol náš prvý deň v Prahe a my sme si ho neskutočne užili. Praha je nádherné miesto a ja som veľmi rada, že som ju mohla znova navštíviť. Ďakujem za to, že ste si blog prečítali a verím, že sa Vám páčil. A už o chvíľu bude aj pokračovanie nášho výletu 😘💓